maandag, september 22, 2008

Hoe overleef ik ..... de KPN?

Ik was van plan een positief stukje te schrijven over de KPN. Ik was aangenaamd verrast hoe snel de verhuizing van de telefoon geregeld was en vorige week vrijdag ontving ik eindelijk mijn internetpakket. Een grote doos waarin een viertal kleine doosjes zaten die elk duidelijk omschreven aangaven welke onderdelen ze bevatten en waar de doosjes voor diende. Bovendien een zeer duidelijke handleiding met de titel: Internet aansluiten, eenvoudig in 4 stappen.
Helaas moest ik afhaken bij stap 1: de poweradapter die geleverd werd was niet compatible met het modem en zelfs met brute kracht kreeg ik de stekker van de adapter niet in de ingang van het modem. Ik was nog vrolijk toen ik de klantenservice van KPN belde.... (tenminste toen ik ze voor de eerste keer belde). Na een flinke tijd wachten kreeg ik een medewerker aan de telefoon die me naar mijn probleem vroeg. Ik gaf toen voor het eerst die avond mijn persoonlijke gegevens (gelukkig kende ik mijn nieuwe postcode en telefoonnummer uit mijn hoofd) en kreeg voor het eerst te horen dat er iets 'raars' met mijn account aan de hand was en dat ze me zouden doorverbinden..... dat doorverbinden leidde ertoe dat de verbinding verbroken werd. Al iets minder vrolijk belde ik de KPN voor de tweede keer (inmiddels had ik nu al 20 minuten verspeeld). Weer mijn gegevens, weer dat is raar en ik verbind u door en weer verbroken. De teller stond inmiddels op 35 minuten. Tandenknarsten heb ik poging 3 ingezet. Weer mijn gegevens, weer dat is raar, weer we verbinden u door ... gelukkig werd de verbinding niet weer verbroken en hoefde ik slechts 15 minuten te wachten alvorens ik een hele aardige mevrouw aan de telefoon kreeg die met me meevoelde dat het allemaal mis liep maar die me toch echt weer terug ging doorverbinden naar de klantenservice en vervolgens de hoorn erop gooide. Boos, woedend en teleurgesteld nogmaals (inmiddels had ik 65 minuten aan de telefoongehangen en was nog niets opgeschoten) de klantenservice gebeld. De meneer die ik aan de telefoon kreeg had geen begrip voor mijn emoties en beloofde een nieuw modem te sturen en dat dat minimaal een week op zich zou laten wachten. Toen ik aangaf daar niet tevreden mee te zijn (nog een week zonder internet en de 75 minuten (a 10 cent per minuut) die ik aan de telefoon had moeten doorbrengen) vroeg hij me wat mijn probleem was: hij had toch een goede oplossing geboden. Op mijn vraag of ik een klacht kon indienen gaf hij het antwoord: "ja via onze website op het internet". Voor het eerst die avond heb ik toen maar de verbinding verbroken.

6 Comments:

At 3:55 p.m., Blogger WoW!ter said...

verhuizen....
Zucht

 
At 9:59 p.m., Blogger Unknown said...

Dit maakt dat mensen de moed verliezen....

Ze zijn er niet goed in bij KPN, dat verhuizen...

 
At 11:41 p.m., Blogger Natalie said...

En als ze van KPN nu slim zijn laten ze hun webcare-team hier een mooi antwoord (én een oplossing) op verzinnen...

 
At 8:05 a.m., Blogger Biblioteekje said...

ik heb mijn post inderdaad geschreven om te kijken of de KPN een goed werkend webcare-team heeft :-) vooralsnog zonder succes

 
At 8:09 a.m., Blogger Biblioteekje said...

@edwin: ik had je post hierover nog niet gelezen: geen internet dus....
9,5 uur verslaat natuurlijk mijn schamele 75 minuten

 
At 9:02 p.m., Anonymous Anoniem said...

KPN. Rampspoed en ellende.
zie ook: http://kpnwanprestatie.wordpress.com/klachten-kpn/

 

Een reactie posten

<< Home