woensdag, juni 20, 2007

Egotrippen met scopus

om de een of andere reden belandde ik vanmorgen in scopus en ik kon het niet nalaten om even te ego-zoeken om te kijken hoe mijn publicaties (7 stuks) het deden. Ik sta op 49 citaties tussen 1996 en 2007. Tot mijn grote verrassing bleek ik er in 2007 nog 3 bijgekregen te hebben.
Nog groter was mijn verbazing toen bleek dat een van de artikelen waarvan ik dacht dat het nog nooit geciteerd was een van mijn betere artikelen bleek: in Web of Science staat dit artikel als niet geciteerd. De reden is dat het artikel niet goed opgenomen is in de database (verkeerd volumenummer). Ik gebruik vanaf nu dus alleen nog maar Scopus :-)

Verder ontdekte ik dat als je zoekt op auteur "bootsma t" dat Scopus dan terug komt met slechts twee namen van auteurs: die van mij en van mijn broer.
Daarnaast kwam ik erachter dat in 2004 een artikel in Surface Science ((DOI: 10.1016/j.susc.2003.12.045) verschenen is waarin zowel een artikel van mijn hand als van de hand van mijn echtgenoot geciteerd wordt.
Ik weet niet wat ik met deze weetjes verder moet maar het heeft me in ieder geval een avondje vermakelijk bezig gehouden terwijl de rest van Nederland naar het voetbal keek...

Labels:

2 Comments:

At 11:24 p.m., Blogger WoW!ter said...

En is dat dan anders dan WoS of Google Scholar? En hoe dan?

 
At 7:39 a.m., Blogger Biblioteekje said...

hi wouter, ik bemerk dat het zoeken op auteur in Scopus gewoon heel goed geimplementeerd is. Ik heb publicaties op mijn naam staan met bootsma t en bootsma t.i.m. in scopus worden die bij elkaar gezet, hij herkent de documenten als zijnde van 1 hand. WoS en Google scholar doen dat niet. Ook geeft WoS voor mijn ene artikel geen citaties, Google Scholar geeft er 5 en Scopus (heeft het artikel wel goed in database opgenomen) geeft er 13. Valt me op dat er nog al wat verschillen zijn en Scopus lijkt het het beter te doen dan WoS/GS

 

Een reactie posten

<< Home