maandag, juli 09, 2007

In plaats van een rugzak..

Ieder jaar ga ik op vakantie met het minimale aan bagage. Het enige waar ik niet op bezuinig is de hoeveelheid boeken die ik tijdens de vakantie mee neem: doorgaan een hele rugzak vol. Maar niet dit jaar... dit jaar neem ik alleen mijn ILiad mee. Deze elektronische reader van Irex is uitgerust met een elektronisch paper display waardoor je tijdens het lezen geen last hebt van hinderlijk geflikker en je prettig kunt lezen. Het scherm ziet er inderdaad meer uit als een blad papier dan als een computerscherm en de letters zijn uit zulke kleine puntjes opgebouwd dat de letters goed leesbaar zijn. Tijdens het lezen kun je in de tekst aantekeningen maken of zinnen onderstrepen: iets wat ik in een papieren boek nooit zou doen :-)
Het apparaat is lekker licht en is net iets groter dan het A5 formaat. Het display werkt met e-InkĀ® microcapsules die afhankelijk van de lading als zwarte of witte pixels zichtbaar worden. Met dit display is het net alsof je van papier leest en je kunt de teksten op het display ook lezen in het zonlicht zonder dat de tekst vervaagt. Verder verbruikt de iLiad alleen stroom bij het omslaan van de pagina's maar dan flikkert het display ook even (best een beetje IRI). Ik ben de komende tijd dus op zoek naar e-boeken zodat ik de vakantie doorkom

3 Comments:

At 10:12 a.m., Blogger Unknown said...

Illegale vind je op torrentspy.com...maar dat moet je wel willen natuurlijk :-)

Fijne vakantie in ieder geval!

 
At 10:03 a.m., Blogger Biblioteekje said...

bedankt edwin maar daar ben ik dus veel te braaf voor..... :-)

 
At 5:31 p.m., Blogger Dymphie said...

Jalours!

(veel plezier ermee, wel droog houden)

 

Een reactie posten

<< Home