dinsdag, oktober 02, 2007

Picnic 07: Play with your tag


Een van de vele leuke dingen die ik tijdens de Picnic ontdekt heb is de activiteit: "play with your tag". Bij het inschrijven voor het Picnic event kon je op de picnic website een aantal interessegebieden/trefwoorden selecteren. Op basis van die trefwoorden werden dan mensen gezocht die met jou match-ten. Een foto van deze personen werd vervolgens op je entreepas afgedrukt: zo wist je heel gericht met wie je mogelijk wel eens zou willen spreken.
Bij de activiteit "play with your tag" kon je een RFID ophalen. Met deze RFID kon je vervolgens naar stand alwaar gekeken werd met behulp van de RFID met welke dier jouw Picnic-profiel het beste overeenkwam. Er waren totaal 12 dierensymbolen, mij werd de Uil toebedeeld. Van dit dierensymbool kreeg je vervolgens een tweetal stickers waarvan je 1 op je entreepass kon plakken en een button. Met behulp van dit symbool kon je gelijkgestemden ontmoeten.
Over het Oracle heb ik in één van mijn vorige posts al geschreven. In dit theekopje kon je je RFID leggen en vervolgens werd weergegeven wie en wat je allemaal was volgens je trefwoorden en google.
Om verder netwerken te bevorderen kon je nog samen met iemand anders door je RFIDs tegelijkertijd aan te bieden een gratis drankje krijgen. Wat ook leuk was was de photoboot. Hier kon je een foto laten maken die dan automatisch op de picnicsite geplaatst werd (zolang je je tag maar bij je had.). Ging je met meerdere tegelijk de boot in dan werd je automatisch via de tags op de picnic site met elkaar verbonden.
Gelukkig kreeg ik bij het ophalen van mijn RFID tag ook een RFID safe een handig doosje waarin je je pasjes met RFID kunt meenemen zonder dat ze uitgelezen kunnen worden........