zaterdag, april 19, 2008

Auckland


Voor de Iatul conferentie 2008 ben ik momenteel in Auckland (Nieuw Zeeland). 20 uur in het vliegtuig of eigenlijk 2x10 uur want ik had een tussenstop in Shanghai zijn me meegevallen. De enige tegenvallers waren dat we met een vertraging van 40 minuten vertrokken vanaf schiphol en ik in Shanghai in tegenstelling tot wat me verteld werd op Schiphol wel zelf mijn koffer op moest halen en opnieuw moest inchecken. Hiervoor moest ik wel eerst door de douane en dat betekent: een stempel in mijn paspoort, allerlei formaliteiten, koffer ophalen, achteraan aansluiten in de veel te lange rij om in te checken, wachten, wachten, inchecken en vervolgens weer door de douane, weer allerlei formulieren invullen, braaf kijken om vervolgens weer door de security check te moeten. Bij de security check kreeg ik nog een mobiele telefoon aangereikt die niet van mij was dus die heb ik maar gewijgerd. Vanaf Shanghai is het nog 10 en een half uur vliegen. Gelukkig hadden we aan boord van Air New Zealand wel prive schermpjes waarop we films konden kijken: helaas was er weinig van mijn gading bij. Ik heb dus eerst maar 4 afleveringen Top Gear gekeken. De enige detective die aangeboden werd is MidSumer Murders, en dat is de enige serie waarbij ik in slaap val: wat in dit geval niet al te erg was. Om 5 uur locale tijd ben ik geland in Auckland. Onderweg ben ik er achtergekomen dat het tijdsverschil met nederland 10 uur bedraagt. Om 6 uur door de douane waar de bagage gecontroleerd werd om er zeker van te zijn dat ik geen voedingsmiddelen het land mee inneem. Meteen maar een taxi genomen naar het hotel. Vanmorgen ga ik Auckland maar een beetje bekijken, de radio-toren op en hopen dat ik wakker blijf. Morgenochtend nog vrij, morgenmiddag begint de inschrijving voor het congres.

1 Comments:

At 10:23 a.m., Blogger DaniĆ«lle said...

Wow, Auckland! Was er zelf 3 jaar geleden en ik vind het een super toffe stad.

 

Een reactie posten

<< Home